X

Trangoworld – prezentacja marki

Take The Other Way - Trangoworld

Historia Trangoworld

Historia marki Trangoworld sięga 1928 roku, kiedy dwóch pasjonatów outdooru – wspinacz i miłośnik kanioningu – założyło firmę w Saragossie. Początkowo zajmowała się importem materiałów do produkcji nart i kajaków. Z czasem, pod marką Artiach, rozpoczęła produkcję sprzętu outdoorowego, koncentrując się na sprzęcie campingowym. W latach 70. XX wieku Artiach stał się liderem hiszpańskiego rynku, posiadając 40% udziałów w segmencie sprzętu campingowego – turystycznego, górskiego i militarnego. Kolejne dekady tylko umocniły pozycję firmy jako czołowego producenta outdoorowego w Hiszpanii. W 1986 roku firma stworzyła markę Trango, dedykowaną technicznej i specjalistycznej odzieży dla miłośników sportów górskich i outdooru. Przez lata Artiach i Trango działały równolegle, aż na początku XXI wieku połączyły się w jedną markę – Trangoworld. Dziś Trangoworld to jeden z wiodących producentów odzieży technicznej i sprzętu outdoorowego, oferujący innowacyjne rozwiązania dla miłośników przygód, trekkingu i wspinaczki.
Marka pod inną nazwą zajmowała się produkcją m.in. kajaków (fot. trangoworld.com)

Geneza nazwy Trangoworld

Nazwa marki Trangoworld pochodzi od słynnych wież Trango Tower w masywie Karakorum. Te monumentalne szczyty, sięgające 6200 m, z niemal dwukilometrowymi pionowymi ścianami, uchodzą za jedno z najbardziej wymagających miejsc wspinaczkowych na świecie. To prawdziwe wyzwanie dla alpinistów, którzy muszą zmierzyć się zarówno z ekstremalnymi warunkami pogodowymi, jak i technicznymi trudnościami. Właśnie te trudne warunki stały się inspiracją dla twórców Trangoworld, którzy postawili sobie za cel projektowanie technicznej odzieży i sprzętu outdoorowego na najwyższym poziomie. Stała innowacja w zakresie materiałów i krojów oraz bliska współpraca z profesjonalnymi wspinaczami to trzy filary, na których rozwija się marka. Jednym z głównych testerów górskiej odzieży Trangoworld jest wybitny himalaista Alex Txikon, znany z zimowych ekspedycji na ośmiotysięczniki. Od lat marka wspiera jego wyprawy, dostarczając sprzęt, który sprosta najtrudniejszym warunkom.

W Trangoworld wierzymy w innowacyjność i dążenie do doskonałości. Dlatego nasze działania opierają się na filozofii RDIE: Research (badania), Development (rozwój), Innovation (innowacja) i Experimentation (eksperymentowanie). To właśnie dzięki Trangoworld w Hiszpanii pojawiły się pierwsze kurtki Gore-Tex, co podkreśla nasze zaangażowanie w rozwój technologii outdoorowej.

Alex Txikon podczas zimowej wyprawy Pumori-Everest 2018 (fot. trangoworld.com)

Take The Other Way – filozofia marki Trangoworld

Może wydawać się, że „filozofia” to zbyt poważne pojęcie, aby używać go w kontekście sportu. Jednak w przypadku wspinaczki górskiej może to być całkiem trafne określenie. Jest to sposób myślenia, którym dzielą się wszyscy pracownicy Trangoworld. Zespół łączący młodość i doświadczenie robi wszystko, co możliwe, aby produkty marki spełniały wszelkie potrzeby miłośników gór i outdoorowych aktywności. Czy to sprzęt górski, trekkingowy, trailowy czy wspinaczkowy. Projektowany jest tak, aby w pełni cieszyć się naturą, jednocześnie szanując ją. W Trangoworld wierzymy, że jako marka outdoorowa powinniśmy promować aktywny i zdrowy styl życia, nie zapominając o zobowiązaniach wobec środowiska naturalnego.

Oferta Trangoworld

Szeroka oferta odzieży Trangoworld została zaprojektowana z myślą o każdej aktywności górskiej. Produkty przyporządkowano do sześciu linii produktowych:
  • TRX2 – najbardziej zaawansowane technicznie produkty Trangoworld. Przy projektowaniu produktów TRX2 udział bierze czołowy himalaista – Alex Txikon.
  • Impulse – linia przeznaczona dla wszystkich, stawiających na lekkość i oddychalność. Produkty zostały zaprojektowane głównie z myślą o skitourowcach i biegaczach trailowych.
  • Alpine – linia produktów trekkingowych, na szczególną uwagę zasługują genialne softshellowe spodnie trekkingowe (Trangoworld Grisons lub Trangoworld Rovek).
  • Evasion – linia funkcjonalnych, uniwersalnych produktów turystycznych wśród których na szczególną uwagę zasługują produkty wykonane w technologii anti-mosquito.
  • Boulder – linia wygodnych i nieograniczających ruchów produktów dedykowanych dla wspinaczy.
  • Junior – jako jedna z niewielu marek Trangoworld posiada pełną kolekcję dla dzieci.
Naturalne środowisku dla produktów linii TRX2 oraz Alpine (fot. trangoworld.com)
W ofercie Trangoworld znaleźć można także sprzęt turystyczny:
  • materace oraz maty samopompujące,
  • śpiwory puchowe oraz śpiwory syntetyczne,
  • plecaki wspinaczkowe oraz plecaki turystyczne,
  • buty trekkingowe oraz buty podejściowe.
W każdym z produktów łatwo jest odnaleźć ducha Trangoworld, wyrażającego:
  • promowanie aktywnego i zdrowego stylu życia,
  • poszanowanie środowiska naturalnego,
  • rozwój osobisty i integrację społeczną poprzez aktywności outdoorowe,
  • zwalczanie siedzącego trybu życia, nudy i stresu, wywołanych pędem nowoczesnego świata.

Oferta marki stanowi ponad sto produktów w zróżnicowanej kolorystyce. W związku z tym, trudno jest przedstawić każdy produkt z osobna. Chcielibyśmy jednak zaprezentować kilka produktów, które świetnie wyrażają filozofię Trangoworld. O spodniach trekkingowych Trangoworld, możesz przeczytać też w naszym innym artykule:

Odpowiedzialność za środowisko

Trangoworld to nie tylko wysokiej jakości produkty charakteryzujące się dobrym krojem i ciekawym designem. Trangoworld to przede wszystkim najlepsze materiały, wykonane przez czołowych producentów z myślą o wpływie na środowisko. Wiele produktów marki wykonanych zostało z materiałów powstałych w procesie recyclingu. Ponadto większość produktów Trangoworld posiada certyfikat bluesign.

Ekologiczne produkty Trangoworld (fot. Trangoworld.com)
  • Wszystkie spodnie Trangoworld wykonane są z materiałów posiadających certyfikat bluesign.
  • 100% kolekcji Trangoworld TRX2 wykonana jest z materiałów posiadających certyfikat bluesign, natomiast produkty puchowe posiadają certyfikat RDS. Certyfikat RDS oznacza, że puch i pierze pochodzi z kaczek i gęsi, które przez cały okres hodowli zapewnione miały odpowiednie warunki życiowe. Ptaki podczas hodowli nie mogą być przymusowo karmione, nie mogą cierpieć z powodu strachu i bólu. Puch i pierze nie mogą być pozyskiwane z żywych ptaków.
  • 100% wykończeń hydrofobowych materiałów DWR (Durable Water Repellent) w kolekcji TRX2, Impulse oraz Alpine zostało wykonanych bez wykorzystania niebezpiecznych dla środowiska oraz ludzkiego zdrowia substancji chemicznych, powstałych na bazie fluoru (PFC).
Logo Bluesign (bluesign.com)

Bluesign to branżowy standard firmy produkującej tkaniny – Schoeller Textil AG. Logiem bluesign oznaczone są produkty, które zostały wyprodukowane ze spełnieniem określonych norm ochrony środowiska, a także bezpieczeństwa i higieny pracy (przestrzeganie warunków pracy zgodnie z konwencjami Międzynarodowej Organizacji Pracy). Aby produkt otrzymał certyfikat bluesign na każdym etapie produkcji i u wszystkich dostawców musi spełniać określone normy. Certyfikat bluesign posiadają wszystkie produkty w kolekcji Trangoworld TRX2, ponad 90% kolekcji Alpine oraz 70% kolekcji Evasion.

ten post był modyfikowany 18 marca 2025 14:23

Weld.pl: Rozpoczęliśmy działalność pod koniec 1999 r. Weld - sklep górski powstał jako firma mająca wspierać pozyskiwanie wyposażenia i sprzętu dla celów organizowanych wypraw w najwyższe góry świata. Nie bez znaczenia jest fakt, iż jednym z inicjatorów Welda jest Krzysiek Wielicki, a czas powstania zbiegł się z organizowaną przez niego wyprawą na Makalu. Od samego początku w kręgu naszych zainteresowań były produkty topowych firm, bez których nie można planować ekspedycji w „góry wysokie”. W krótkim czasie Weld przekształcił się w specjalistyczny sklep oferujący szeroki wybór sprzętu, obuwia i odzieży dla aktywnie uprawiających wspinaczkę, alpinizm, himalaizm oraz „szeroko pojętą” turystykę górską. Zastanawiacie się pewnie, jaka jest geneza nazwy Weld? Jest bardzo prozaiczna. Weld – jako nazwa powstał alternatywnie dla innych wspinaczkowych, „alpejskich” i „himalajskich” nazw, których mnogość obfituje na naszym rynku.

Ta strona używa cookies